Matouš 24, verš 11 říká: V posledních dnech povstane mnoho falešných proroků a svedou mnoho lidí. Ve verši 24 se píše: Povstanou falešní mesiášové a falešní proroci a budou konat veliká znamení a zázraky, aby svedli, pokud by to bylo možné, i vyvolené.
Co nám to tedy říká o konci časů? Říká nám to, že to budou časy plné podvodů, falešných proroků, znamení a klamů. Jakých znamení? Znamená to nadpřirozená znamení? Ano, mohlo by to tak být. Nemůže to být od Boha, takže to budou pravděpodobně satanská znamení, ale je tam řečeno „falešní proroci“. Mohou to být také falešná znamení? To je zajímavé, protože dnes žijeme v kultuře, která dokáže vytvářet falešné reality, kde falešné a virtuální může napodobovat to skutečné, takže je stále těžší rozlišit, například na internetu, co je skutečné a co je generováno umělou inteligencí.
Odpovídá to něčemu z knihy Zjevení? Ano. Píše se tam, že konec časů bude charakterizován podvody a falešnými proroky. V knize Zjevení, Zjevení 13, se píše: Pak jsem uviděl další šelmu, která vycházela ze země a měla dva rohy jako beránek, ale mluvila jako drak. Vykonávala veškerou moc první šelmy v její přítomnosti a přiměla zemi a všechny, kdo na ní žijí, aby uctívali první šelmu, jejíž smrtelná rána byla uzdravena. Konala veliké zázraky, dokonce způsobila, že z nebe sestoupil oheň před zraky lidí, a oklamala ty, kteří žijí na zemi, díky znamením, která jí byla dána, aby je konala před zraky šelmy, která řekla těm, kteří žijí na zemi: „Udělejte obraz šelmě, která měla ránu od meče a ožila“. Kdo je to? To je falešný prorok. Mesiáš řekl, že to bude doba falešných proroků. V knize Zjevení je zmíněn ten nejvyšší falešný prorok. Má rohy jako beránek, jako by byl beránkem, ale mluví jako drak. Je klamavý jako vlk v rouše beránčím a je to ten, který vede svět k uctívání šelmy, která je tím antikristem.
A co Izrael? Není to vždy řečeno přímo. Pokud čtete knihu Zjevení, možná vám to unikne, ale nepřímo z toho vyplývá, že Izrael bude existovat vždy. V knize Zjevení je to vyjádřeno nepřímo. V této knize se nejprve jasně hovoří o Jeruzalémě, který je nazýván městem, ve kterém byl ukřižován náš Pán. Hovoří se o všech národech, které přijdou do Armagedonu. To bude v Izraeli; ta poslední válka se soustředí na Izrael.
Hovoří Mesiáš o Izraeli v posledních dnech? Ano, hovoří, a to nepřímo. Poslední slova, která řekl, když opouštěl tento svět z Olivové hory, ve Skutcích apoštolů 1 se říká toto: Když se shromáždili, začali se ho ptát: „Pane, bude to v této době, kdy obnovíš království Izraele?“ Ale on jim řekl: „Není vaší věcí znát časy a lhůty, které Otec stanovil ve své vlastní autoritě.“ Co tím říká? A co neříká? Neřekl: „Ne, vaše doktrína je špatná, cožpak nevíte, že jsme v teologii náhrady, že církev teď nahradila Izrael, protože Bůh s Izraelem skončil?“ To neříká. Říká: „Ne, není na vás, abyste věděli, kdy to bude“. Jinými slovy, stane se to v Božím čase, podle určení Otce. Bůh obnoví království Izraele. To ovšem znamená, že Izrael se musí do světa vrátit.
Chrámová hora v Jeruzalémě. Wikimedia Commons. Godot13, CC-BY-SA-PD-4.0
V Matoušovi 23 Pán, když se dívá na Jeruzalém, říká: „Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kteří k tobě byli posláni, kolikrát jsem chtěl shromáždit tvé děti, jako slepice shromažďuje svá kuřata pod svá křídla, ale ty jsi nechtěl. Hle, váš dům se vám zanechává pustý, neboť vám pravím: Od nynějška mě neuvidíte, dokud neřeknete „Požehnaný, který přichází ve jménu Páně“. Neuvidíte mě, dokud neřeknete: „Požehnaný, který přichází ve jménu Páně“. Je to prorocké? Je to zjevné? Naprosto. Zamyslete se nad tím, ke komu mluví. K Jeruzalému. Nemluví ke zdem, ty ho tolik nezajímají. Mluví k lidem Jeruzaléma, mluví k židovskému lidu Jeruzaléma. Co to znamená? Mnohé.
Za prvé, židovský lid musel přežít alespoň 2000 let, aby se mohl do Izraele vrátit. Takže aby pronesli tato slova, musejí se vrátit do Jeruzaléma. Nemohou být zničeni, právě proto, že řekl, mimo jiné, že oni to musí prohlásit, aby se on mohl vrátit. Nevrátí se, dokud to neřeknou. Takže, aby se vrátil, musel židovský lid přežít, a to se také stalo. Dlouho to vypadalo, že nepřežijí.
Za druhé. Aby to mohli říct, musí se vrátit do země Izrael. Nejde to jinak. Po většinu z těch 2000 let to vypadalo nemožně, protože Izrael asi 2000 let neexistoval, ale najednou začal Bůh shromažďovat židovský lid ze všech koutů světa, jak řekl prorok, a v roce 1948 byl Izrael znovu obnoven. Izrael se do světa vrátil.
Za třetí. Řekl „Jeruzalém“, takže nestačí, aby se židovský lid vrátil jen do Izraele. Aby to mohli říct, musí se vrátit do Jeruzaléma. To se zdálo nemožné, protože ve válce o znovuzrození Izraele vystoupilo Jordánsko, obsadilo Jeruzalém a nemělo v úmyslu ho Izraeli vrátit, ale v roce 1967 se Jordánsko připojilo k válce proti Izraeli, která se nazývá válka šestidenní. Třetího dne té šestidenní války vstoupili izraelští vojáci poprvé za 2000 let do bran svatého města. Bůh obnovuje Jeruzalém. Řekl: „Jeruzalém“. Musí se tam vrátit, aby mohli tato slova vyslovit.
Za čtvrté. Aby to židovský lid mohl vyslovit, musí se obrátit k Mesiáši. To se ještě nestalo úplně, ale děje se to. Více Židů se nyní obrací k Mesiáši než kdykoli dřív, od doby Skutků apoštolů.
Můžeme přidat další pravděpodobnou možnost. Pokud to bereme doslova, Mesiáš mluvil hebrejskou aramejštinou; část Bible je v hebrejštině i aramejštině. Cituje z hebrejských písem, cituje ze žalmů. Neřekl, že řeknou: „Požehnaný, který přichází ve jménu Páně“. Řekl, že řeknou: „Baruch haba bšem adonai“. Musí říct „Baruch haba bšem adonai“. Pokud to vezmeme doslovně, znamenalo by to, že židovský lid se nejen vrátí do Izraele, ale bude opět mluvit hebrejsky, aby tato hebrejská slova mohl vyslovit. Takže by to nebylo jen vzkříšení národa, bylo by to i vzkříšení jazyka.
Tento další neuvěřitelný zázrak, zázrak vzkříšení jazyka, se stal hlavně díky jednomu muži jménem Eleazar Ben Yehuda, který řekl, že slyšel slova: „vzkříšení hebrejštiny v zemi Izrael“, a věřil, že je promluvil Bůh. Poté strávil zbytek svého života kříšením jazyka, který byl mrtvý a nikdo jím nechtěl mluvit, ale on to dokázal. Bůh to dokázal, protože podle slov Mesiáše, aby se mohl vrátit, musí být židovský lid shromážděn zpět do Izraele. Národ Izraele musí být vzkříšen. Musí jít do Jeruzaléma a musí se k němu obrátit a umět mluvit hebrejsky.
Je toho ale víc. Když Mesiáš mluví o dnech před svým příchodem, ve kterých žijeme právě teď, v Matoušovi 24 říká takovéto věci: „Modlete se, aby se to nestalo v sobotu“. Ke komu mluví? Mluví k židovským věřícím. To ale znamená, že na konci věků budou v Izraeli Židé, kteří budou současně věřící, tedy, že jde o Izraelce. Proč ne v sobotu? Protože když přijedete do Izraele, v sobotu je tam všechno zavřené, nemůžete nic dělat, tak to tam dnes je.
Nový zákon hovoří také o návratu Mesiáše. Nedojde k němu ve Vatikánu; nebude to v Římě. Bude to pouze ve městě Jeruzalémě, do něhož budou tato znamení směřovat. A existuje jedno místo, které je pro proroctví o konci časů důležitější než všechna ostatní místa na Zemi. Je epicentrem proroctví o konci časů. Je v Izraeli, a v Izraeli je to Jeruzalém, a v Jeruzalémě je to místo zvané Chrámová hora. Objevuje se Chrámová hora v proroctvích Nového zákona a v knize Zjevení? Ano, objevuje. Zjevení 11, verš 1: Potom mi byla dána měřicí tyč podobná holi a někdo řekl: „Vstaň a změř chrám Boží a oltář a ty, kteří v něm uctívají, ale vynech nádvoří, které je mimo chrám. Neměř ho, protože bylo dáno národům, které budou pošlapávat svaté město po dobu 42 měsíců.
Jsou lidé, kteří říkají: Chrám nebude znovu postaven. Jsou to křesťané, kteří to říkají, protože to neodpovídá jejich teologii. Mesiáš je oběť, a to je pravda, že jí je, a proto už nemohou být další oběti. Problém je v tom, že nemůžeme přizpůsobovat Boží slovo naší teologii. Musíme přizpůsobovat naši teologii Božímu slovu. Nezáleží na tom, jaká je vaše teologie, na tom nesejde. Pokud neodpovídá Božímu slovu, zahoďte ji, protože není dobrá. Bible říká: Chrám bude znovu postaven. Učedník Jochanan nebo Jan píše Zjevení, a píše ho nepochybně poté, co byl Herodův chrám zničen Římany v roce 70 n.l. Takže chrám už vůbec neexistuje, a přesto Jan dostává zjevení, že existuje chrám, který bude stát v Jeruzalémě, na Chrámové hoře, že bude znovu postaven, a nelze to vysvětlit takto zduchovněně: „Ale to je jen duchovní chrám, protože tím chrámem jsme my“.
Ano, my jsme chrámem, ale to s tím nemá nic společného. Konkrétně se zde mluví o měření fyzického chrámu. Všimněte si, že se jedná o Zjevení 11, a další kapitola je Zjevení 12. Vím, je to je „silné zjevení“, že po 11. kapitole následuje kapitola dvanáctá, ale 12. kapitola je o drakovi, nepříteli a o jeho válce proti ženě – Izraeli. Takže nejprve máte v 11. kapitole chrám a je to o boji, který se bude odehrávat kolem chrámu, a pak máte tento obraz, tuto symbolickou vizi draka, satana, který útočí a vede válku proti ženě - Izraeli. Všechno to do sebe zapadá. A všimněte si, co to znamená.
Čísla uvedená ve Zjevení 11 odpovídají číslům uvedeným ve Zjevení 12. Ze Zjevení pochopíte, co to znamená. Měří se chrám. Co to znamená? Bez židovského lidu by chrám v Jeruzalémě neexistoval. A nikdo jiný než židovský lid nebude chrám v Jeruzalémě stavět. Takže: Nemůžete mít v Jeruzalémě chrám, aniž by byl Jeruzalém, ve kterém by se stavěl, židovský, a nemůžete mít židovský Jeruzalém bez židovského národa zvaného Izrael, takže už jen toto samo o sobě vyžaduje židovský lid, toto měření vyžaduje, aby se židovský lid vrátil do země Izrael. Izrael se musí stát národem, musí se vrátit do Jeruzaléma a postavit chrám.
Potvrzuje to Nový zákon i jinde než v knize Zjevení? Můžete otevřít 2. list Tesalonickým, který je velmi prorocký. Zachytil to, co Pavel řekl o konci časů a době před příchodem Mesiáše. Toto je 2. list Tesalonickým: Pokud jde o příchod našeho Pána Ježíše Krista a naše shromáždění k němu, žádáme vás, bratři, 2abyste se nenechali snadno otřást ve svém poznání ani vylekat buď skrze ducha, nebo skrze slovo nebo skrze dopis, vydávaný za náš, jako by den Pánův již nastal. 3Ať vás nikdo žádným způsobem nesvede, protože nenastane, dokud napřed nepřijde odpadnutí.
Toho odpadnutí jsme už svědky. Tehdy to nebylo možné vidět, protože lidé ještě nepřišli k Pánu, teprve k němu přicházeli. To je možné pouze nyní, kdy se zjevil člověk bezbožnosti, který se povyšuje nade vše, co nese Boží znaky, nebo nade vše, co je uctíváno slovem Theos, nebo nazýváno Bohem, takže antikrist sedí jako bůh na svatém místě Božím. Slovo, které je zde přeloženo jako „svaté místo“, je řecké slovo naas, které konkrétně znamená chrám Boží, zejména v Jeruzalémě, takže když se zde říká, že antikrist bude sedět na svatém místě jako Bůh, mluví se o chrámu v Jeruzalémě. To řecké slovo nemluví o celém chrámovém komplexu nebo nádvořích, mluví o svatém místě, konkrétně o svatyni svatých.
Poslechněte si slova proroka, která odhalují prohlášení, které nepřítel, ten antikrist, satan učinil v dávných dobách. Říká: „Budu sedět na trůnu, na hoře shromáždění, na nejvyšších výšinách, učiním se podobným Nejvyššímu“. Nepřítelovým posláním je nahradit Boha. Bude se chtít posadit na místo Boha na Zemi, do svatyně svatých. Nepřítelovým záměrem je usednout na Boží trůn. Toho dosáhne prostřednictvím antikrista. Antikrist vystoupí na toto místo, na „Horu shromáždění“. Tento Chrámový vrch je ta Hora shromáždění na Zemi. On usedne na místo Boha a prohlásí se za Boha. Aby se to všechno mohlo stát, musí chrám existovat, protože nemůžete znesvětit něco, co neexistuje; nemůžete usednout na něco, co neexistuje. Takže chrám musí být znovu postaven, a to souvisí s knihou Zjevení, která ho měří.
Mordechai Gur. Wikimedia Commons, IDF Spokesperson´s Unit, CC-BY-SA-PD-3.0
Za normálních okolností se to nezdálo být možné. Když v roce 1967 první izraelští vojáci vstoupili do bran Jeruzaléma, velitel jménem Mordechaj Gur vystoupil na Chrámovou horu jako první, a vyslal do Izraele a do celého světa tato slova: Har habeit, hora domu, což znamená dům Boží, "hora domu Božího je v našich rukou". Neřekl ani Jeruzalém, řekl „hora domu“. Ve stejné době Moshe Dajan, muž s jedním zaslepeným okem, izraelský vojenský hrdina obávající se povstání celého arabského světa a světové války, předal Chrámovou horu do rukou muslimských úřadů. Někteří by řekli, že to byla velká chyba. Izrael na Chrámovou horu stále dohlíží, stále ji má, ale nedotýká se jí, pokud není nějaký problém, protože ji předal. Předal ji do správy muslimským úřadům. Byli to oni, kdo nařídili, že žádný Žid nesmí vstoupit na horu a modlit se nebo vykonávat jakékoli biblické obřady. Pokud jdete na Chrámovou horu, nesmíte si tam vzít Bibli, nesmíte vypadat, že se modlíte, nesmíte mít sepnuté ruce, nemůžete dělat milion věcí. Zastaví vás. Bible ale říká, že chrám bude znovu postaven.
Moše Dajan. Wikimedia Commons, IDF Spokeperson´s Unit, CC-BY-SA-PD-3.0
Vidíme nějaké známky toho, že se k tomu blížíme? Ano, vidíme. Zaprvé, Trumpovo uznání Jeruzaléma jako věčného hlavního města Izraele tomu otevírá cestu, protože národ má právo dělat ve svém hlavním městě co se mu zlíbí, a nyní to uznává ta nejmocnější země světa. Zadruhé, Židům bylo zakázáno se na Chrámové hoře modlit, ale v poslední době se toto omezení začalo uvolňovat. Myslím, že to může být proto, že když úředníci vyhazovali z Chrámové hory lidi, ti měli své mobilní telefony a zveřejňovali to na internetu, takže to pro ty úředníky vypadalo velmi špatně. V poslední době došlo k uvolnění, když po dlouhé době židovský lid poprvé vystoupil na horu a nějakou formou se modlil. V roce 2023, poprvé pravděpodobně od starověku, v době pesachu, byli na Chrámové hoře Židé, kteří se tam snažili oslavit pesach. To byla velká věc. A během posledního svátku troubení, možná poprvé od starověku, vystoupili Židé na Chrámovou horu, každý s miniaturním šofarem, který prošel bezpečnostní kontrolou, a pak, když tam byli všichni, všichni zatroubili, troubili všechna troubení toho svátku, a dokončili to, aniž by je někdo stačil zastavit.
V Izraeli existují organizace, které se i v tuto chvíli připravují na stavbu chrámu, připravují chrámové nádoby, oltář, kněžské oděvy, a dokonce fungují instituty, které školí kněze, potomky Árona, aby se naučili, jak při chrámu správně provádět oběti. Není to tak dávno, co byly v Texasu, poprvé od starověku, nalezeny a do Izraele převezeny pro chrámové bohoslužby potřebné červené jalovice. Nyní jsou dokonce i v izraelské vládě, v knessetu, lidé, kteří hovoří o stavbě chrámu, že chtějí, aby byl chrám postaven.
Antikrist je zosobněnou ohavností zpustošení. Ve světě již existuje znamení, a to je duch působící ve světě, který je duchem znesvěcení, který je v naší kultuře, který je ve světové kultuře, ohavnost zpustošení Božího chrámu.
Bible říká, že i my jsme chrámem Božím. Jsme stvořeni k Jeho obrazu, aby v nás Bůh přebýval. Ale duch antikrista i dnes usiluje o zpustošení Božích chrámů, aby znesvětil Boží obraz, zničil Jeho stvoření, zničil, znesvětil a zhanobil obraz mužství, oddělil muže od mužství a obrátil mužství proti jeho účelu, aby oddělil ženy od ženství a obrátil ženství proti jeho účelu, aby oddělil manželství od jeho účelu a znesvětil ho, zpustošil to vše, znesvětil věci Boží a jméno Boží. Vzpomeňte na olympijské hry a na ten rouhavý zahajovací ceremoniál, který byl založen na poslední večeři a proměnil se v oslavu pohanského boha s ohýbáním a porušováním pohlaví, to byla ohavnost.
Každá indoktrinace dětí je ohavností. Když papež před nedávnem udělil požehnání párům stejného pohlaví, byla to ohavnost, stejně jako v každé církvi, která přijímá to, co je v rozporu se slovem Božím, v každé budově, která se prohlašuje za dům Boží a současně vyvěšuje duhovou vlajku, aby dala najevo, že podporuje tuto agendu. To je válka proti Boží vůli, to je ohavnost. Není náhoda, že se tyto věci často týkají domů a služebníků Boha, protože nepřítel rád bere vše, co nese Boží jméno, a znesvěcuje to.
To jsou předzvěsti falešného proroka, který bude tím nejvyšším falešným duchovním, takže už teď máme co do činění s duchem antikrista a s duchem falešného proroka a s ohavností, která se snaží každého z nás zpustošit a znesvětit prostřednictvím naší kultury, prostřednictvím toho všeho. Proto musíme tomuto duchu odolávat, ve svém světě, ve své zemi, ve své kultuře, ve svých médiích, ve svých školách, ve svých životech, ve svých dětech, ve svých domovech a v tom, co pouštíme do svých domovů, na internetu, na televizních obrazovkách, ve svém chování, ve svém povolání, ve svém životě, musíme s tímto duchem bojovat, protože je to duch antikrista, duch znesvěcení, ohavnosti, všeho, co je nečisté. Musíme to odstranit ze svého života, odstranit ze svého domu, nesmíme se s tím smířit, nesmíme si na to zvyknout, nesmíme se tím nechat poskvrnit. Cokoli poskvrňuje, toho se ve svém životě zbavte, zbavte se toho ve své hlavě, zbavte se toho ve své přítomnosti, odstraňte to ze svých očí, ze svého zorného pole.
Antikrist je znesvěcovatel; Kristus, Mesiáš je posvěcovatel, on bere život, který je padlý, a posvěcuje ho a mění ho v posvátný. Vrací nás zpět k účelu, pro který jsme byli stvořeni. Byli jste stvořeni jako svatá nádoba, svatý chrám, svaté oči, svatá ústa, svaté ruce, svatý život, svaté myšlenky, svatý chrám, aby vás mohl naplnit svou přítomností a svou mocí a svou slávou. Proto je psáno: Předložte svá těla jako živou oběť, očistěte se od všeho nečistého, a Bůh vás učiní nádobou cti, která bude použita pro jeho účely, svatou Bohu, a pozvedne vás i v době, kdy duch antikrista zuří nejsilněji.
Znamená to, že musíme žít v duchu Mesiáše; ne méně, ale více. Znamená to, že musíme žít víc v moci Mesiáše, podle způsobu Mesiáše; tehdy se moc Mesiáše projeví nejsilněji. Jediný způsob, jak zvítězit v těchto dnech a hodinách, je žít podle ducha Mesiáše, více než kdy předtím. Bůh chce každého z nás, chce mě, chce vás, chce, aby se každý z nás naučil, jak opravdu žít podle ducha.
Myslet duchem, cítít duchem, pohybovat se duchem, mluvit duchem, jednat duchem, bojovat a válčit duchem, překonávat duchem, vítězit duchem, triumfovat v duchu, protože je to pravda stejně jako kdykoli předtím: že ten, který je ve vás, je větší než ten, který je ve světě. Duch ve vás je větší než duch v tomto světě a Mesiáš ve vás je větší než ten, který je v tomto světě. Tímto vítězte, buďte svatí, zasvěcení, čistí, naplnění jeho přítomností, neboť Bible říká: „Nevíte snad, že jste chrámem Božím?“
Editovaný strojový překlad (DeepL)